Privacyverklaring
Laatste wijziging: mei 2025
Het onderstaande privacy beleid is van toepassing op alle diensten, transacties, overeenkomsten en sitebezoeken van en met InHouse Law Firm B.V., gevestigd en kantoorhoudende te 3542 EA Utrecht, aan het adres Zonnebaan 15, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 73982547.
InHouse Law Firm respecteert uw persoonsgegevens en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die aan ons wordt verstrekt of anderszins verkrijgen vertrouwelijk wordt behandeld. Bij persoonsgegevens gaat het om alle informatie over een persoon. Ook gegevens die indirect iets over iemand zeggen, zijn persoonsgegevens. Met het onderstaande wordt uitvoering gegeven aan de in de AVG neergelegde informatieplicht aan de betrokkene(n) wiens persoonsgegevens InHouse Law Firm verwerkt.
Doeleinden van gebruik
Om optimaal van dienst te kunnen zijn, is het nodig dat InHouse Law Firm in bepaalde gevallen uw persoonsgegevens opslaat. InHouse Law Firm gebruikt uw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Juridische dienstverlening (advies, (gerechtelijke) procedures, correspondentie)
- Klantcontact en dossierbeheer
- Facturatie en financiële administratie
- Voldoen aan onze juridische en wettelijke verplichtingen (zoals Wwft)
- Optimaliseren van onze website (via cookies)
Grondslagen voor verwerking
De gegevens worden verwerkt op basis van artikel 6 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming:
- Uitvoering van een overeenkomst
- Wettelijke verplichting
- Gerechtvaardigd belang
- Toestemming
Welke persoonsgegevens worden verwerkt
Voor bovengenoemde doeleinden kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u verwerken:
- Naam, adres, contactgegevens
- Geboortedatum
- Geslacht
- Partner, kinderen, gezinssamenstelling
- Nationaliteit
- E-mailadres
- Burgerservicenummer (BSN)
- Bankrekeningnummer
- Persoonsgegevens (in arbeidsrechtelijke zaken)
- Medische en psychische gegevens (bijv. in arbeidsongeschikheidsgeschillen)
- Financiële en bedrijfsgegevens (in ondernemingsrechtelijke zaken)
- Correspondentie, contracten en juridische documenten
Delen van persoonsgegevens met derden
InHouse Law Firm deelt uw persoonsgegevens alleen met derde partijen voor zover noodzakelijk voor de dienstverlening met inachtneming van de hiervoor genoemde doeleinden. Hierbij valt te denken aan waarneming van de praktijk door een andere advocaat, het (laten) uitvoeren van een deskundigheidsonderzoek of het inschakelen van een andere derde partij namens en in opdracht van InHouse Law Firm zoals een IT-leverancier, maar ook het verstrekken van uw persoonsgegevens in verband met (gerechtelijke) procedures of correspondentie met de wederpartij.
Daarnaast kan InHouse Law Firm persoonsgegevens verstrekken aan een derde partij, zoals een toezichthouder of een andere met openbaar gezag beklede instantie, voor zover daartoe een wettelijke verplichting bestaat.
Met de derde partij die namens en in opdracht van InHouse Law Firm uw persoonsgegevens verwerkt, wordt een verwerkersovereenkomst gesloten waardoor die derde partij eveneens gehouden is tot naleving van de AVG. Door InHouse Law Firm ingeschakelde derde partijen, die als verwerkingsverantwoordelijke diensten aanbieden, zijn voor de (verdere) verwerking van uw persoonsgegevens zelf verantwoordelijk voor de naleving van de AVG. Hierbij valt te denken aan een accountant, notaris, ingeschakelde andere derde partij ten behoeve van een second opinion of deskundigenrapport.
Bewaartermijnen
Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is om de in deze privacyverklaring genoemde doeleinden te bereiken. Ingeval van dossierbehandeling worden uw persoonsgegevens bewaard voor de duur van 20 jaar vanaf sluiting van uw dossier. Indien u op het moment van sluiting van uw dossier de leeftijd van 18 jaar nog niet hebt bereikt, gaat de hiervoor genoemde termijn van 20 jaar lopen vanaf het bereiken van het 18e levensjaar. U heeft de mogelijkheid om een verzoek in te dienen om de gegevens te laten verwijderen. Meer hierover treft u onderaan over uw wettelijke rechten.
Gegevensbeveiliging
InHouse Law Firm hecht grote waarde aan de beveiliging en bescherming van uw persoonsgegevens. Zo maken wij gebruik van zorgvuldige veiligheidsprocedures voor de bescherming van de verwerkte gegevens, onder meer om te voorkomen dat onbevoegden zich onbedoeld toegang kunnen verschaffen tot deze gegevens. Zo zorgen wij dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot uw gegevens en dat de toegang tot uw persoonsgegevens afgeschermd is.
Uw wettelijke rechten
Een verzoek tot inzage, correctie, beperking, verzet, overdraagbaarheid van gegevens, verwijdering van uw persoonsgegevens of intrekking van eerder gegeven toestemming, kunt u sturen via onderstaande contactgegevens. U ontvangt binnen vier weken na ontvangst van uw verzoek nader bericht van ons.
Er kunnen zich omstandigheden voordoen waarbij InHouse Law Firm aan uw verzoek als betrokkene geen of niet volledige uitvoering kan geven. Hierbij valt te denken aan de geheimhoudingsplicht van advocaten en wettelijke bewaartermijnen.
Uw verzoeken zoals hiervoor bedoeld, kunt u richten aan: info@inhouselawfirm.nl. Indien u niet het gewenste antwoord van ons ontvangt, dan is het mogelijk om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Wij gaan ervan uit dat we er gezamenlijk uit kunnen komen.
Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor deze verklaring privacy- en cookieverklaring aan te passen. Wijzigingen zullen op onze website worden gepubliceerd.
Vragen
Bij vragen of opmerkingen over de verwerking van uw persoonsgegevens en deze privacyverklaring kunt u contact op nemen via ons contactformulier of info@inhouselawfirm.nl